
Tentoonstellingen
LINe Up Media heeft voor verschillende musea meegewerkt aan diverse tentoonstellingen. Van concept en begeleiding tot aan de marketing en communicatie.
Enkele voorbeelden:
Let’s YouTube
Voor het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid werkten we in 2017 mee aan de eerste YouTube-tentoonstelling ter wereld.
Het medialandschap is in de afgelopen tien jaar snel veranderd: video kijken kan waar en wanneer men maar wil, iedereen kan makkelijker dan ooit content produceren en YouTube is het grootste online videoplatform geworden. Deze ontwikkelingen waren de aanleiding voor Let’s YouTube. In samenwerking met YouTube en de YouTubers van dat moment presenteerde Beeld en Geluid een interactieve tentoonstelling waarin bezoekers de impact van YouTube op hun leven konden ontdekken.
LINe Up Media werkte mee aan het concept en de brainstorm.
Your Serious Radio
In de tentoonstelling Your Serious Radio (2015) nam Beeld en Geluid bezoekers mee langs de soundtrack van hun jeugd. LINe Up Media werkte mee aan de tentoonstelling zelf en verzorgde het openingsevenement en het publieksevenement in poppodium Paradiso.
Het idee achter de tentoonstelling? 3FM is de afgelopen vijftig jaar voor meerdere generaties een vaste waarde. Door het luisteren naar radio ontdek je je muzieksmaak, begrijp je wat ‘gaaf’ is, weet je waar je bij wilt horen en kun je je afzetten tegen je ouders. De radio was en is daarbij de verbindende factor en helpt bij het ontwikkelen van de eigen identiteit van inmiddels meerdere generaties. Populaire radioprogramma’s en hun jingles, de muziek met de verhalen en stemmen van de DJ’s vormen daarmee de soundtrack van onze jeugd. Dit alles konden bezoekers beleven tijdens de interactieve tentoonstelling.